Projektowanie graficzne dla mediów społecznościowych

Projektowanie graficzne dla mediów społecznościowych

Media społecznościowe to ważna forma w interaktywnej działalności każdej firmy więc projektowanie graficzne dla mediów społecznościowych to ważna kwestia aby pokazać się światu, pokazać swoją ofertę z innej nieszablonowej strony i zachęcić do nich klientów. Poznaj podstawowe wskazówki projektowania graficznego dla mediów społecznościowych.

 
Firma w mediach społecznościowych

Na wstępie trzeba napisać, że różne firmy o różnych profilach działalności czy to sklepy stacjonarne, restauracje, firmy usługowe, zakłady produkcyjne czy też sklepy Internetowe funkcjonują w swojej niszy, ale każda może a nawet powinna mieć konto w mediach społecznościowych ponieważ w prosty sposób można docierać do społeczności i budować z nimi relacje wokół swoich profili społecznościowych. Więc tak dla przykładu sklep Internetowy będzie promował swoje produkty na sprzedaż, firma usługowa pokaże swoją ofertę lub swoje realizacje, restauracje wstawią swoje menu, danie dania lub wstawią zdjęcia z organizowanej imprezy co buduje zasięg, zainteresowanie i pokazuje jak dana firma funkcjonuje. Pomysłów na posty jest wiele od pokazywania usług i oferty po zabawę np. organizując konkursy na Facebook czy Instagram lub wstawianie tematycznych postów ze swojej działalności aby pokazać swoją profesjonalność, a także wstawianie zdjęć z rozwoju swojej firmy itp. Systematyczność publikowania postów też jest ważna aby stale być na widoku wśród swoich odbiorców i nie dać o sobie zapomnieć lecz trzeba zachować umiar aby nie być uporczywym. Dochodzi do tego jeszcze płatna możliwość reklamy w mediach społecznościowych co pozwala wyświetlać post konkretnej skonfigurowanej grupie odbiorców. Aby zaciekawić odbiorcę swoimi postami powinno się wstawiać ciekawą grafikę. W mediach społecznościowych można pozwolić sobie na kreatywność i nieszablonowość aby wyróżniać się z pośród wielu. Projektowanie graficzne dla mediów społecznościowych to nieodłączny element prowadzenia profili społecznościowych dla swojej firmy aby zaprezentować się atrakcyjnie i skutecznie. Poniżej kilka podstawowych wskazówek jak zająć się projektowaniem graficznym dla mediów społecznościowych jeśli zaczynasz i chcesz sobie sam/sama to ogarnąć.

Rozmiary obrazów i grafik

Każda platforma społecznościowa ma swoje wymagania co do rozmiarów obrazów wstawianych w postach, które systematycznie się zmieniają dlatego warto wygooglować raz na jakieś pół roku czy jest nowy wymóg lub nowy trend w rozmiarach grafik do postów. Można w google wpisać np. hasło wymiary grafik facebook i przejrzeć kilka pierwszych wyszukanych stron gdzie będą opisane wymiary i formaty grafik na konkretne posty, wszystko powinno być opisane szczegółowo na danej stronie więc ja nie będę powielał i odsyłam Cię do wyników wyszukania i zapoznania się z najnowszymi wymaganiami odnośnie grafik do postów w mediach społecznościowych. Podobnie można wpisać hasło do wyszukania w Google np. "wymiary grafik instagram" lub "wymiary grafik pinterest" itd. Dzięki tym informacjom będzie wiadomo jak projektować grafiki dla mediów społecznościowych.

Poniżej zdjęcie przedstawiające wynik wyszukiwania w Google na hasło: wymiary grafik facebook

google wynik wymiary grafik facebook


Wykorzystuj różne formaty

Na stronach o wymiarach grafik można przeczytać, o tym że występują różne rozmiary dla różnych formatów takich jak zdjęcia, wideo, infografiki, GIF-y itp. Dlatego warto wykorzystać różne formaty do przekazywania różnych treści aby być nieszablonowym. Tutaj kreatywność i wyobraźnia działa najbardziej. Trzeba też testować jaka forma dla danego posta wypada najlepiej i która prezentuje się ciekawie. Każda forma jest dozwolona w zależności od przekazywanych treści. Warto pamiętać, że filmiki czy drobne animacje GIF mają większe zainteresowanie niż statyczny obrazek. Każda treść jaką chcesz przekazać i pokazać jest inna więc dobór formatu musi być też dopasowany, a potem zaprojektowany w danym wymiarze. Projektowanie graficzne dla mediów społecznościowych polega między innymi na planowaniu treści i dopasowaniu grafiki pod dany post. Ggdy będzie się miało zaplanowaną treść i przekaz można do tego dobrać odpowedni format i do niego projektować grafikę.

 

Używaj odpowiedniej kolorystyki

color social mediaKolory mają różne znaczenie i mogą wprowadzać różne emocje, dlatego ważne jest aby dobrać odpowiednią kolorystykę do treści i grupy docelowej. Losowy lub przypadkowy dobór kolorów może mieć nijaki odbiór lub wywołać mieszane odczucia i emocje do przekazywanej treści. Warto zapoznać się z psychologią kolorów i ich znaczeniem. Każdy kolor może mieć różne znaczenie i oddziaływać na nas w różny sposób, w zależności od kultury, społeczeństwa i indywidualnych doświadczeń. Na przykład, czerwony może być uważany za symbol niebezpieczeństwa lub pasji, zielony za symbol spokoju i natury, a żółty za symbol radości i optymizmu. Ważne jest, aby zrozumieć psychologiczne oddziaływanie kolorów, aby móc wykorzystywać je w projektowaniu i marketingu w sposób skuteczny i celowy. Dobrze dobrane kolory dopasowane do przekazywanej treści wzmocnią przekaz więc aby wykorzystać ten ważny czynnik poczytaj w Internecie na temat psychologii kolorów i ich znaczenie.

 

Bądź kreatywny

Media społecznościowe to miejsce gdzie przekaz graficzny może być bardziej kreatywny niż w innych mediach. Można więc się postarać i wykorzystać tą możliwość aby zrobić coś oryginalnego. Jeśli masz chęci jesteś kreatywny/kreatywna i posługiwanie programami komputerowymi to nie problem mogę na start polecić Ci stronę www.canva.com gdzie można założyć darmowe konto, które daje dostęp do narzędzia online gdzie sam/sama zrobisz projekt graficzny dla mediów społecznościowych. Platforma Canva ma wiele gotowych szablonów i zasobów w wersji darmowej, ale można wykupić plan PRO gdzie jest wiele więcej zasobów typu PREMIUM. Ja sam korzystałem z canvy tylko kilka razy i jest to fajne narzędzie, ale nie opiniuje tego narzędzia ponieważ na codzień korzystam z bardziej zaawansowanych programów tj. Photoshop, Illustrator czy Corel DRAW. Canva działająca w przeglądarce Internetowej jest dobra jeśli ktoś sam chce w prosty sposób sobie ogarnąć projektowanie graficzne dla mediów społecznościowych. Jednak wybór narzędzia do projektowania pozostawiam dla każdego z osobna. Jednak w Canva można wykorzystać darmowe szablony i je edytować według własnych potrzeb i pomysłu.
Projektowanie graficzne dla social mediówW zasadzie ogranicza Cię tylko wyobraźnia, a nie narzędzie do projektowania z jakiego korzystasz. Warto dla swojego typu działalności zaprojektować spójną grafikę identyfikującą się z Twoją firmą aby być rozpoznawalnym już po grafice w poście, ale nie zawsze trzeba trzymać się jednego schematu bo jak wcześniej pisałem w mediach społecznościowych można sobie pozwolić na kreatywność i oryginalność. Trendy w mediach społecznościowych zmieniają się jak pory roku więc trzeba być na bieżąco. Wykorzystaj wydarzenia w danym miesiącu np. walentynki, dzień kobiet, dzień dziadka, pierwszy dzień wiosny i inne tego typu wydarzenia w ciągu roku aby zaprojektować grafikę związaną z tym wydarzeniem, wtedy możesz pokazać swoją kreatywność i odejść od schematu identyfikacji swojej firmy. Posty na daną okoliczność w danym dniu bywają bardzo angażujące i są dobrą formą interakcji z fanami na profilach społecznościowych. W Internecie można też znaleźć kalendarze marketingowe na cały rok gdzie można sobie zaplanować posty i wcześniej sobie zaprojektować na okoliczność w danym dniu. Jednak na co dzień w postach typowo dla siebie branżowych zachowaj swoją identyfikacje projektując grafikę spójną kolorystycznie i stylistycznie aby być rozpoznawalnym na pierwszy rzut oka. Nie jest to sztywna reguła, ale moje podstawowe wskazówki projektowania graficznego dla mediów społecznościowych mogą Ci pomóc rozkręcić swoje profile społecznościowe.

 

Testuj i monitoruj

Projektowanie graficzne dla mediów społecznościowychSprawdzaj jakie posty cieszą się największym zainteresowaniem i staraj się na bieżąco dostosowywać swoje działania, aby jak najlepiej trafiać do swojej grupy docelowej. W sekcji komentarzy pod postem wchodź w interakcje z użytkownikami odpowiadając na komentarze lub prowadź dyskusje. Treść posta można stworzyć w sposób zachęcający do zostawienia komentarza. Śledząc komentarze i zaangażowanie użytkowników można wywnioskować co ma najlepsze zainteresowanie i projektować grafikę i posty w podobnej formie. Wykorzystanie wyżej opisanych wskazówek możesz na tym etapie weryfikować i poprawiać na przyszłość aby projektować za każdym razem lepiej dostosowując się do odbiorców. To na tym etapie właśnie można zobaczyć jaki styl się sprawdza i można sprowadzić się do jednego stylu zachowując powyższe wskazówki. Testy i monitoring to bardzo ważna rzecz w profilach społecznościowych podczas projektowania nowych grafik na media społecznościowe.

 

Podsumowanie projektowania dla mediów społecznościowych

Powyższe wskazówki powinny pomóc Ci projektować samemu grafiki lub chociaż tworzyć dobre angażujące posty ponieważ opisałem sposoby i pomysły ich tworzenia. Posiadając zdolności możesz ogarnąć to samemu, ale jeśli jednak projektowanie graficzne dla mediów społecznościowych to nie bajka dla Ciebie, ale za to piszesz dobre treści i wiesz jakie posty chcesz pokazywać swoim odbiorcom ze swojej branży możesz skorzystać z usług projektowania graficznego osoby, która specjalizuje się w tego typu projektach. Ja sam na przestrzeni ostatnich 10 lat prowadziłem kilka profili społecznościowych i projektowałem grafikę dla mediów społecznościowych dla różnych branż od handlu po firmy usługowe. Na przestrzeni tych lat media społecznościowe zmieniały się wiele razy i dalej będą się zmieniać. Biorąc pod uwagę moje doświadczenie skromnie mogę polecić swoje usługi projektowania graficznego dla mediów społecznościowych elementów graficznych takich jak posty, banery, story i reklamy, które będą wyglądać atrakcyjnie i przyciągać uwagę na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter i inne. W tym zakresie wykorzystuje swoje umiejętności, aby stworzyć atrakcyjne i spójne elementy graficzne, które będą odpowiadać estetyce i specyfice danej platformy społecznościowej oraz odzwierciedlać wizerunek i wartości marki. Taka profesjonalna usługa jest ważna dla firm, ponieważ pozwala budować silną obecność w mediach społecznościowych i przyciągać potencjalnych klientów. Zlecając usługę możesz liczyć na profesjonalne podejście i wsparcie otrzymując tym samym gotowe grafiki przygotowane zgodnie z wytycznymi i panującymi zasadami projektowania graficznego. Takie gotowe grafiki możesz wstawić od razu na swoich profilach społecznościowych.

 

Udostępnij na Social Media: