Jak pozyskiwać klientów przez stronę Internetową

Firma bez strony Internetowej nie funkcjonuje o czym mówi się od dawna. Jednak samo posiadanie nawet strony wizytówki firmowej może być w dzisiejszych czasach już za mało, należy zadbać o widoczność w wyszukiwarce Internetowej i generować ruch na stronę Internetową. Bez ingerencji potencjalny klient może nie znaleźć Twojej strony. Przeczytaj jak pozyskać klientów przez stronę Internetową.

 

Przygotowanie strony Internetowej i wyszukiwarka Google

Wyszukiwarka GoogleNie ważne czy jest to prosta strona wizytówka z ofertą i kontaktem czy rozbudowana strona firmowa z wielopoziomowym opisem działalności, każda nowo utworzona strona musi być odpowiednio przygotowana na starcie do pozycjonowania w wyszukiwarce Google ponieważ jest to najpopularniejsza wyszukiwarka w Internecie. Jeśli strona Internetowa jest wykonana bez optymalizacji pod SEO strona rzadko będzie pokazywać się w wynikach wyszukiwania (Czym jest SEO pisałem w artykule Pozycjonowanie SEO ). Strona bez optymalizacji jest wykonywana na szybko i tanio co w rezultacie daje bezwartościową stronę Internetową ponieważ ciężko będzie się pozycjonować w Google i ruch z wyszukiwarki będzie raczej znikomy. Przygotowanie strony pod SEO wymaga wiedzy i więcej czasu na jej wykonanie co przekłada się na większy koszt zaprojektowania takiej strony WWW. Jednak warto zainwestować większą kwotę aby pozyskiwać klientów z wyszukiwarki Google bo bez tego strona sama sobie będzie miała praktycznie zerowe statystyki odwiedzin i stosunkowo niższa kwota wydana na projekt strony Internetowej się nie zwróci.
Oprócz przygotowania strony pod wyszukiwarkę Google należy ją potem optymalizować i pozycjonować jeśli chcemy uzyskiwać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Moim zdaniem pozycjonowanie jest procesem ciągłym lub systematycznym ponieważ jeśli jest konkurencja, która też się pozycjonuje na podobne słowa kluczowe to osiągnięcie 1 pozycji może nie być trwałe i po kilku tygodniach można spaść na 10 pozycję. Jeśli zależy komuś na wysokich pozycjach najlepiej zlecić to firmie specjalizującej się w pozycjonowaniu stron Internetowych. Jest kilka opcji w firmach pozycjonująch, jedną z nich jest miesięczny abonament gdzie przypisany opiekun zajmuje się pozycjonowaniem przez określony w umowie okres abonamentowy raportując wyniki z miesiąca na miesiąc trzymając rękę na pulsie. Taka opcja jest dobra dla dużych firm potrzebujących dużych zasięgów z wyszukiwarki Google na wiele słów kluczowych np. dla sklepów Internetowych. Inną opcją jest płatność za wyniki czyli np. osiągnięcie top 3 w Google na proponowane frazy kluczowe i płaci się za osiągnięty wynik bez gwarancji, że pozycja się utrzyma przez dłuższy czas dlatego trwałe dbanie i pozycjonowanie czasem jest niezbędne. Widziałem też oferty gwarantujące wysokie pozycje, ale moim zdaniem nikt nie jest w stanie dać gwarancji bo nie ma zielonego guzika POZYCJONUJ i jest to dość złożony proces w czasie o czym pisałem w artykule Na SEO poświęć dużo uwagi, czasu i cierpliwości

 

Ruch na stronie Internetowej po przez social media

Social MediaJak pozyskać klientów przez stronę Internetową ? Wykorzystaj media społecznościowe! Ważnym elementem oprócz pozycjonowania jest generowanie ruchu na stronę po przez udostępnianie linku do strony w social mediach tworząc angażujące posty zachęcające do odwiedzenia strony Internetowej bądź podstrony. Działania w mediach społecznościowych mogą wygenerować spory ruch na stronie Internetowej a tak zwane wiatry na stronie są bardzo ważne aby pozyskiwać klientów i pozostawać rozpoznawalną firmą w Internecie. Niektóre lokalne biznesy nie tworzą swojej strony WWW i prowadzą sprzedaż Internetową tylko przez Facebook lecz takie prowadzenie firmy tylko przez Facebook jest ryzykowne ponieważ była historia na polskim rynku gdzie firma pozyskująca klientów po przez Facebook i sprzedająca swoje produkty tylko po przez fanpage na Facebook miała usunięte konto przez administratorów Facebooka i zostali z niczym. Dlatego prowadzenie fanpage, ale kierowanie ruchu na swoją stronę Internetową zbiera fanów i klientów do strony Internetowej i gdy z jakichś przyczyn np. konto Facebook zostanie zawieszone czy skasowane to strona Internetowa, którą znają już klienci będzie dalej odwiedzana przez stałych interesantów. Posiadanie strony Internetowej jest niezbędnym elementem przy prowadzeniu fanpage w social mediach. Profile społecznościowe mocno pomagają pozyskiwać ruch na stronie oraz utrzymywania dobrych relacji z klientami. Jednak na start lokalne biznesy co prawda mogą rozpocząć na samych mediach społecznościowych wchodząc w interakcje z klientami, ale strona wizytówka powinna być dodatkiem np. dla lokalnej restauracji, hotelu czy salonu kosmetycznego ponieważ może pozyskiwać klientów wyszukujących w Google np. po przez wpisanie frazy salon kosmetyczny „nazwa miasta”. Lokalne firmy mogą dodatkowo założyć wizytówkę Google gdzie jego firma będzie się pokazywać na mapach Google i dodatkowo pomoże w pozycjonowaniu strony Internetowej. Social media + strona Internetowa to połączenie dające pozytywne wyniki w pozyskiwaniu klientów przez stronę Internetową. Niektóre większe firmy mają jednego lub więcej pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie firmowych profili społecznościowych na Faceebok, Instagram, Pinterest itd. Aby budować wizerunek firmy w Internecie i kierować ruch na swoją witrynę Internetową. Jest też opcja skorzystania z agencji prowadzących np. konto na Facebook w formie abonamentu.


Dodatkowe metody pozyskiwania klientów przez stronę Internetową 

Jednym ze sposobów jest wypełnianie internetowych katalogów firm gdzie można dodać dane teleadresowe wraz z linkiem do swojej strony. Takie popularne katalogi firm są odwiedzane przez przedsiębiorców i dodatkowo mogą zainteresować się Twoją firmą i jest to też dobra opcja dotarcia do partnerów i pozyskania klientów przez stronę Internetową. Jest wiele katalogów zarówno darmowych jak i odpłatnych za dodanie wpisu.
Niektóre sposoby wymagają poświęcenia czasu na dodawanie wpisów i udostępnianie linku do swojej strony na innych stronach np. na różnych forach Internetowych, w komentarzach na blogach i stronach informacyjnych lub też jako branżowe sponsorowane artykuły z linkami do Twojej firmy. Marketing treści jest popularną formą do budowania marki w Internecie. Pisanie firmowego bloga zdobywa czytelników i pozycjonuje firmę jako ekspertów w swojej dziedzinie co prowadzi do większego zainteresowania ofertą. Prowadzenie takich dodatkowych działań jest procentującym sposobem na to jak pozyskiwać klientów przez stronę Internetową.

 

Płatna reklama

Aby pozyskiwać ruch na stronie i klientów można skorzystać z płatnej reklamy i tutaj można opisać dwie metody reklamy w Internecie. Reklama w Google Ads gdzie można ustawić słowa kluczowe i być widocznym na samej górze wyszukiwarki Google w formie reklamy i płaci się ustaloną kwotę za kliknięcie linku reklamy. Opcji reklamy w Google jest sporo zaczynając od linków po przez banery reklamowe na innych stronach partnerów Google czy reklama na YouTube. Można również ustawić cele kampanii reklamowej czy ma to być rozpoznawalność marki czy zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Ważnym elementem jest utworzenie grupy odbiorców aby reklama trafiała do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą bez zbędnego pokazywania reklamy osobo o innych preferencjach.
Kolejnym sposobem reklamy w Internecie jest reklama na Facebook gdzie można utworzyć post sponsorowany, który będzie się wyświetlał odpowiedniej grupie docelowej. Można ustawić np. aby post był widoczny tylko w danym mieście i osobom w przedziale wiekowym od 25 do 40 lat oraz inne ustawienia grupy docelowej aby zawęzić grono odbiorców reklamy na Facebook. Reklamą na Facebook można zwiększyć ruch na swojej stronie Internetowej, zachęcić do pobrania Ebook, do kupienia Twojego produktu lub zbierać dane kontaktowe zainteresowanych Twoją usługą lub produktem. Odpowiednio skonfigurowana kampania reklamowa wywoła odpowiednie osiągi. Duża część firm pozyskuje klientów właśnie po przez reklamy w Google Ads i Facebook + Instagram. Jednak płatne kampanie reklamowe są częścią planu marketingowego danej firmy, które powinny być w każdej firmie nawet małej lokalnej aby skutecznie wejść na rynek i istnieć na rynku.
Tutaj jest też opcja skorzystania z zewnętrznego specjalisty, który w formie ustalonej kwoty poprowadzi kampanię reklamowe w Google Ads lub Facebook gdzie należy też doliczyć budżet na wyświetlanie reklamy.

 

Podsumowanie

Tak więc samo posiadanie strony Internetowej na pewno nie przyniesie klientów i nie doprowadzi do rozpoznawania firmy w Internecie. Najlepiej w stronę Internetową na starcie dobrze zainwestować pieniądze aby mogła być dobrze widoczna w Google, a wygląd strony i jej funkcjonalność była przygotowana pod klientów wtedy pieniądze wydane na stworzenie strony Internetowej są dobrze zainwestowane bo wykonanie pięknej strony samej w sobie może być nie rentowne. Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu klientów po przez stronę Internetową zainwestuj w pozycjonowanie jako dodatkowa usługa ponieważ nie jest to element w cenie stworzenia strony WWW. Zadbaj o fanpage w social mediach kierując ruch na swoją stronę i prowadź marketing Internetowy wtedy sama strona Internetowa będzie generować klientów, nie pozostawiaj strony Internetowej samej sobie bo będzie tylko kosztem za utworzenie strony Internetowej i rocznego utrzymania serwera. Odpowiednio przeprowadzone działania, które opisuję doprowadzą do tego, że strona Internetowa będzie na siebie zarabiać. Dobrze jest zaplanować budżet na kampanie reklamowe i działania marketingowe. Strona Internetowa to jest proces tworzenia firmy w Internecie dlatego dobrze zaprojektowanie i stworzenie strony Internetowej na samym początku to podstawa dalszych działań. Nie warto mieć strony swojej firmy bez planu na działania w Internecie i pozycjonowania.
Powyższy opis jak pozyskiwać klientów przez stronę Internetową jest wskazówką przede wszystkim jak dobrze zaistnieć w Internecie co jest procesem jak się okazuje. Stronę Internetową należy traktować jako bazę do pozyskiwania klientów wykonując powyższe kroki wokół swojej witryny Internetowej.
Masz stronę Internetową, ale nie masz ruchu na stronie i nie masz klientów. Pewnie dlatego, że strona została nieprawidłowo wykonana i cały powyższy proces został pominięty i zaniedbany. Chciałbyś nawiązać współpracę w tym temacie ? Nie wiesz jak pozyskać klientów przez stronę Internetową ?
Chętnie pomogę w powyższych aspektach być może zaczynając od stworzenia strony Internetowej skierowanej do Twoich klientów.

Zdjęcie mediów społecznościowych utworzone przez coolvector pochodzi ze strony pl.freepik.com

Udostępnij w Social Mediach: